L’Ajuntament també ha col·laborat en la campanya «Bon profit» per posar en valor els productes valencians i promocionar el vocabulari

La Regidoria de Política Lingüística de l’Ajuntament de Xàtiva, a través de l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià, i en col·laboració amb altres ajuntaments valencians, ha editat un calendari de taula de promoció del valencià de cara a l’any 2024. 

En total s’han editat 1.000 calendaris destinats tant per al personal dels diferents serveis de l’Ajuntament com per a la ciutadania de Xàtiva. Els calendaris estaran disponibles per als ciutadans i ciutadanes a partir de hui dilluns a l’Ajuntament, a la Casa de Cultura i a la Biblioteca Municipal. 

El calendari du per lema “El valencià, llengua dels nostres pobles i ciutats” i cada mes està dedicat a un àmbit d’ús de la llengua en el qual s’inclou lèxic vinculat a aquest àmbit: llengua de motivació, llengua d’acollida, llengua del camp, llengua de l’escola, llengua per a festejar, llengua de l’administració, llengua de la festa, llengua de les vacances, llengua del comerç, llengua de superació, llengua de la música i llengua de les nadales.

D’altra banda, l’Ajuntament Xàtiva col·labora també amb la campanya «Bon profit», impulsada des de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat Valenciana. La finalitat de la campanya és valorar els productes valencians i potenciar el vocabulari gastronòmic, i per a tal fi s’han repartit bosses amb productes com ara ametles torrades especiades, espencat i crema de xufa i cacau. 

Les bosses es van repartir divendres passat entre l’alumnat dels cursos de valencià del Centre Públic de Formació de Persones Adultes Francesc Bosch i Morata amb la intenció que elaboren receptes amb aquests productes i les compartisquen a través de les xarxes socials.