Els calendaris estan ja disponibles a l’Ajuntament, la Casa de Cultura i la Biblioteca Municipal

L’Ajuntament de Xàtiva, a través de l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià, i en col·laboració amb altres ajuntaments, ha editat un calendari de taula de promoció del valencià de cara a l’any 2025.
En total s’han editat 1.500 calendaris destinats tant per al personal dels diferents serveis de l’Ajuntament com per a la ciutadania de Xàtiva. Els calendaris estan ja disponibles a l’Ajuntament, a la Casa de Cultura i a la Biblioteca Municipal.
El calendari du per lema uns versos de Vicent Andrés Estellés: “Allò que val és la consciència de no ser res si no s’és poble”, i cada mes del calendari està dedicat a un àmbit d’ús de la llengua en el qual s’inclou lèxic vinculat a aquest àmbit. El calendari vol animar a l’usuari a parlar valencià mentre juga, mentre canta, mentre llig poesia, mentre fa teatre o quan està amb les amigues i els amics, al carrer, al bar, a la piscina, al treball, per WhatsApp, a l’escola, o a casa.
El regidor de Política Lingüística, Alfred Boluda, ha explicat que, degut a la bona acollida de la iniciativa, enguany s’ha augmentat el nombre de calendaris a repartir entre el veïnat de Xàtiva. Ha destacat que “promoure l’ús del valencià és una tasca diària” i que utilitzar una eina de consulta com el calendari és una manera fantàstica d’aprendre i millorar la llengua. L’escoltem: