L’Ajuntament adverteix que totes les queixes rebudes per incompliments d’aquesta regulació seran traslladades a la inspecció educativa

L’Ajuntament de Xàtiva i l’Associació d’Escoles Infantils del municipi han emés una circular informativa dirigida a totes les famílies amb menors escolaritzats en l’etapa de 0 a 3 anys. En ella es recorda que, des del curs 2024-2025, aquesta etapa educativa és totalment gratuïta, gràcies als concerts formalitzats per la Generalitat amb els centres infantils autoritzats.
Segons les instruccions de la Conselleria, els centres que han signat aquest concert no poden realitzar cap cobrament relacionat amb l’escolarització ordinària. Qualsevol pagament exigit per aquest concepte seria il·legal i contrari a la normativa vigent.
L’Ajuntament especifica que la seua participació en el finançament d’aquesta gratuïtat es limita exclusivament al mes de juliol, l’únic període que no queda cobert per la Conselleria.
Els únics cobraments que poden fer els centres són els vinculats a activitats extraescolars o a atencions educatives fora de l’horari o del calendari oficials. En relació als mesos de desembre i abril, coincidents amb Nadal i Pasqua, els centres poden optar per tancar per garantir el descans del personal; però, en cas de mantindre’s oberts, tampoc poden cobrar cap import addicional, ja que estes mensualitats estan totalment finançades per la Conselleria.
Finalment, l’Ajuntament adverteix que totes les queixes rebudes per incompliments d’aquesta regulació seran traslladades a la inspecció educativa, perquè estudie els casos i actue en conseqüència.