La iniciativa consisteix en el repartiment de cartells i etiquetes a través de les associacions Adexa i Xàcex, tant per a comerços associats com no associats

Xàtiva ha posat en marxa una nova campanya de promoció de l’ús del valencià durant les rebaixes per tal de promoure l’activitat comercial de la ciutat al mateix temps que s’afavoreix la visibilitat i la presència del valencià en les relacions comercials. 

La iniciativa està organitzada des de l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià de la regidoria de Política Lingüística i consisteix en el repartiment entre comerços de la ciutat de cartells de rebaixes i de descomptes, i també d’etiquetes amb les paraules «abans» i «ara», en les quals es pot marcar el preu anterior i el preu rebaixat. 

La campanya compta amb la col·laboració de les associacions empresarials Adexa i Xàcex, encarregades de repartir el material entre els comerços que tenen associats o entre els comerços no associats que s’interessen a adquirir aquest material, els quals hauran de passar per les seus empresarials d’aquestes associacions per tal d’arreplegar-ho. Les etiquetes i cartells es van distribuir la passada setmana a les associacions comercials i s’estan ja repartint davant la imminent campanya de rebaixes. 

Des de l’Ajuntament han assegurat que la voluntat és continuar duent a terme aquesta campanya durant els pròxims anys per tal de promocionar socialment el valencià també en les relacions comercials.