Els serveis que es concertaran són l’atenció a familiars i malalts d’Alzheimer, l’atenció a persones majors i el suport als malalts crònics de malaltia mental

Xàtiva ha posat en marxa el procés de concertació de determinats serveis socials amb entitats del tercer sector, amb l’objectiu de millorar l’atenció a les persones majors, familiars i malalts d’Alzheimer, així com als qui pateixen problemes de salut mental.
Aquesta iniciativa, que s’emmarca en la Llei de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana, permetrà al consistori col·laborar amb associacions, fundacions i altres organitzacions sense ànim de lucre per reforçar la xarxa d’atenció social del municipi.
En esta primera fase, l’Ajuntament preveu concertar tres programes consolidats dins del contracte programa amb la Conselleria d’Igualtat: el Programa d’atenció a malalts i familiars d’Alzheimer, el Programa d’atenció i participació de persones majors i el Programa de suport a persones amb malaltia mental crònica.
Segons ha explicat la regidora de Benestar Social, Lena Baraza, “volem que Xàtiva continue sent una ciutat compromesa amb el benestar de tots els seus veïns i veïnes, especialment d’aquells que més suport necessiten”. Baraza ha remarcat que la col·laboració amb les entitats socials “permetrà oferir un servei més pròxim, eficaç i humà”.
Les entitats interessades poden consultar tota la informació i la documentació del procés a la seu electrònica de l’Ajuntament de Xàtiva, on s’ha publicat l’anunci oficial d’obertura de la convocatòria.