Onze periòdics digitals d’Alacant, nou de València, sis de Castelló i set autonòmics es traslladen a Madrid per a la cobertura informativa

L’esdeveniment, que se celebra a Madrid entre el 22 i el 26 de gener, tindrà la cobertura de trenta-tres mitjans de comunicació digitals associats. La difusió informativa de l’oferta turística valenciana i el suport de les propostes locals, provincials i autonòmiques seran les prioritats d’aquests mitjans valencians en la institució firal Ifema.
Entre els mitjans que han confirmat la seua presència, mancant incorporacions d’última hora, es troben Actualidad València, Actualidad Castellón, Diario de Alicante, València Diari, Ara Multimèdia, Xtradio, El Meridiano, La Canyada te Guia, Castellón Información i Vila-real Información. També acudeixen a cobrir l’oferta turística València Extra, Alicante Extra, Castelló Extra, La Plana al Dia, interdiario, Diari Digital, Valencia Bonita, Nostresport i Comarcal CV.
Igualment es traslladen a Madrid per a informar ‘in situ’ Benissa Digital, Calp Digital, Dénia Digital, Teulada Moraira Digital, Xàbia al dia, Denia.com, Javea.com, Lamarinaalta.com, Horta Noticias, Noticias CV, Noticias Ciudadanas, Valencia Noticias, Paterna Ahora, Diari del Maestrat i El periòdic d’Ontinyent.
D’aquesta manera, entre els integrants del clúster comunicatiu de la AMDComVal, hi haurà onze periòdics digitals l’àmbit dels quals és a la província d’Alacant, nou de València, sis de Castelló i set d’índole autonòmic.
El compromís d’aquests mitjans amb una informació de proximitat, la que més interessa al ciutadà s’uneix a l’interés comú per la promoció del sector turístic valencià, que representa el 16% del producte interior brut (PIB) autonòmic. Amb més de 300.000 ocupacions directes i indirectes, segons xifres de la Generalitat i l’INE, suposa un dels màxims exponents de l’economia valenciana, en generar 20.000 milions d’euros i 4.000 en impostos.
Els 30 mitjans digitals de la AMDComVal prestaran cobertura informativa a les desenes d’activitats i convocatòries preparades per les set marques turístiques públiques de la Comunitat: Castelló, València Turisme, Costa Blanca, València, Alacant, Elx i Benidorm. L’espai valencià en Fitur comptarà amb la participació de 317 expositors públics i privats.
L’àmplia presència de membres de la AMDComVal reflecteix la consolidació de l’agrupació, com la més àmplia xarxa de mitjans digitals de la Comunitat Valenciana. L’associació ja ha crescut fins a 62 empreses adherides, que cobreixen la informació en tots els nivells i de manera transversal: amb comunicació d’àmbit autonòmic, provincial, supracomarcal i local.