L’obra està inspirada en els socarrats de ceràmica i conté referències icòniques a les tradicions de la festa xativina

La Fira d’Agost de Xàtiva 2021 ja té imatge oficial. Es tracta d’una obra creada per Yinsen, la firma de disseny gràfic escollida per a confeccionar el cartell de l’edició de 2021. El cartell es va presentar públicament ahir, en un acte al saló de plenaris de la Casa de la Ciutat, amb assistència de les seues autores, María Pradera i Lorena Sayavera, les responsables de Yinsen, les quals han estat arropades per l’alcalde Roger Cerdà i el regidor de Fira i Festes, Pedro Aldavero.

Lorena Sayavera va explicar que el cartell recull diversos elements icònics de la festa gran xativina. Sayavera confesava que “el tipus d’il·lustració que ens va inspirar va ser el socarrat, la ceràmica de Xàtiva, duent-lo a la modernitat”.

Per la seua banda, María Pradera ha dit que “la idea era lligar el cartell de Fira amb l’actualitat, amb el present de la imatge contemporània del disseny gràfic”. 

Per la part institucional, el regidor Pedro Aldavero va recordar que les dissenyadores de Yinsen havien estat seleccionades per a realitzar el cartell de la Fira d’Agost 2020, edició que va ser cancel·lada per motiu de la pandèmia.

Finament, l’alcalde Roger Cerdà va elogiar el treball de Yinsen per al cartell de la Fira d’enguany. L’alcalde va recordar la línia de buscar figures del disseny gràfic valencià per a aquesta tasca amb la finalitat d’enriquir la col·lecció que conserva el museu de Belles Arts, línia que va arrancar a l’any 2016 i que ha suposat comptar amb obres de prestigioses firmes del disseny com ara Mariscal, Paco Roca; Jorge Lahuerta i Mar Hernández, Malota. Cerdà s’ha referit a la col·lecció històrica de cartell de la Fira d’Agost de Xàtiva, on es conserven obres d’artistes com ara Renau, Boix, Vernia, Mompó, Heras, Genovés, Armengol o Toni Miró, entre d’altres figures de l’art contemporani.

Lorena Sayavera i Maria Prada, les dissenyadores de Yinsen, estan especialitzades en la creació de marques i campanyes a través de l’exploració de sistemes gràfics amb un fort component narratiu. Es caracteritzen per conceptualitzar idees sòlides de forma senzilla i directa amb especial sensibilitat per la tipografia, el color, la geometria, la il·lustració i el copywriting. Han realitzat multitud de projectes relacionats amb el sector cultural, social i públic com les campanyes gràfiques per a les Falles de València 2018, el Teatre Rialto, el 8M de l’Ajuntament de Madrid o la identitat Connecta Thyssen per al Museu Thyssen-Bornemisza. Des de la creació de l’estudi, els seus treballs han estat reconeguts en premis nacionals i internacionals com els Laus, European Design Awards. ADCE Awards o els Graphis de Nova York, entre molts altres. A més són ponents habituals en festivals de disseny i escoles especialitzades.