Les activitats es desenvolupen amb mesures de seguretat i torns d’ús per als espais comuns

Passat divendres l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, va visitar les instal·lacions on es desenvolupa l’edició 2020 de l’escola d’estiu municipal, que enguany se celebra de manera unificada com a conseqüència de la situació generada per la pandèmia. Recordem que les activitats de l’escola d’estiu estan duent-se a terme als col·legis públics Gozalbes Vera i Martínez Bellver i al poliesportiu municipal Les Pereres.

L’alcalde apel·la a la responsabilitat de pares, mares i monitors a l’hora d’aplicar les mesures de seguretat sanitària i  manifesta que «cal extremar les precaucions davant alguns rebrots que estan produint-se com a conseqüència de reunions familiars.

L’oferta de places en l’escola d’estiu ve condicionada per la disminució de la ratio d’alumnes per monitor marcada per la Generalitat, que ha passat a ser la mitat respecte a l’any anterior. Així, si la ratio de 2019 era d’un monitor cada 20 alumnes, enguany la ratio passa a ser d’un monitor cada 10 alumnes. Al remat, s’han oferit un total de 220 places, repartides entre les tres instal·lacions.

Tal i com ha indicat l’Alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, l’índex d’ocupació de l’escola d’estiu oscil·la entre el 85% que registren els col·legis públics i el 60% d’ocupació que presenta el poliesportiu Les Pereres. El col·legi Gozalbes Vera acull als alumnes de 3 a 5 anys, mentre que les xiquetes i els xiquets de 6 a 8 anys acudeixen al col·legi Martínez Bellver. A les Pereres, en canvi, assisteixen alumnes d’entre 9 i 14 anys.

Per tal d’evitar aglomeracions, els alumnes es distribueixen en grups de 10 en cadascuna de les aules habilitades i cada grup té un horari distint per accedir al pati. Tot el recinte està senyalitzat, amb les degudes distàncies de seguretat i recorreguts de circulació per les instal·lacions. 

L’escola d’estiu ha mantingut el seu preu d’inscripció respecte a l’any passat, havent-se establit unes ajudes socials per a facilitar l’accés a famílies amb pocs recursos.