Segons ha explicat el consistori, en la reunió s’ha constatat que cinc dels sis actors implicats, el Consell Escolar, l’AFA, Torrella, Cerdà i la Granja, defensen la permanència del model educatiu, mentre que l’alcalde de Llanera és l’únic que aposta per la seua dissolució

L’Ajuntament de Cerdà ha reafirmat el seu compromís amb la continuïtat del model educatiu del CRA La Costereta, compartint la postura expressada per l’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) després de les reunions mantingudes amb els diferents representants institucionals.
Segons ha explicat el consistori, en la reunió s’ha constatat que cinc dels sis actors implicats, el Consell Escolar, l’AFA, Torrella, Cerdà i la Granja, defensen la permanència del model educatiu, mentre que l’alcalde de Llanera és l’únic que aposta per la seua dissolució. Segons han remarcat des de l’Ajuntament, “No podem permetre que una decisió tan important quede en mans d’una única persona que no mostra interès pel diàleg”, assenyalant que la Direcció General ha de prendre una decisió conforme a la voluntat majoritària.
Paral·lelament, l’AFA del CRA La Costereta ha informat sobre la reunió mantinguda amb Conselleria d’Educació, on s’ha traslladat la preocupació de les famílies i el suport ciutadà al projecte educatiu. En aquesta trobada, han destacat el valor del CRA no només com a model pedagògic d’èxit, sinó també com a element clau de cohesió social entre els municipis implicats.
Des de Conselleria han assegurat que s’està analitzant el cas amb deteniment i que qualsevol decisió serà comunicada oportunament. No obstant això, des de l’AFA insisteixen que l’administració té la responsabilitat d’actuar per evitar que “un capritx polític desmunte més de 50 anys d’èxit educatiu”.
Finalment, tant l’Ajuntament de Cerdà com l’AFA han reiterat la seua voluntat de continuar lluitant per la permanència del CRA i han advertit que, si en les pròximes setmanes no es dona una resposta clara, es reprendran les accions reivindicatives.