Gràcies a aquesta iniciativa, els veïns del municipi poden beneficiar-se dels avantatges que ofereix Línea Verde. Aquest servei serveix com a canal directe de comunicació dels desperfectes que es detecten en l’equipament urbà del municipi.

Durant aquest mes de gener, l’Ajuntament de Canals s’uneix als més de 500 municipis que a nivell nacional disposen del servei Línea Verde. A través d’aquest canal de comunicació directa, els veïns poden posar en coneixement del Consistori aquells desperfectes que detecten en la seua localitat. Gràcies a aquesta eina de participació ciutadana, l’Ajuntament pretén conéixer les necessitats del municipi i així, poder donar solució a les qüestions comunicades.

Per a poder utilitzar aquest nou servei és necessari procedir a la descàrrega de l’APP Línea Verde. Per a això, l’usuari accedeix a Google Play o APP STORE). A partir d’eixe moment, l’usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència.

Per a comunicar una incidència, n’hi ha prou amb punxar sobre el botó “Nova Incidència”. Un desplegable amb les diferents tipologies d’incidències apareix en pantalla. L’usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. De manera automàtica, l’APP detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta. Ja només queda donar al botó d’enviar. Una vegada enviada, personal de l’Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada. El ciutadà rebrà una notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produïsca un canvi en l’estat d’aquesta.

Al servei Línea Verde també es pot accedir a través del domini www.lineaverdecanals.es. L’Ajuntament de Canals anima als veïns de la seua localitat a utilitzar aquest servei. Amb la seua implantació i gràcies a la participació ciutadana, es pretén aconseguir un municipi que complisca amb les expectatives de benestar social dels seus veïns.