El dissabte 29 d’octubre se celebra el Dia Nacional sense joc d’atzar, que aquest any porta el lema «Trenca el mite»

La xarxa de UPPCA’s de la Comunitat Valenciana, de la qual forma part el servei depenent de l’Ajuntament de Xàtiva, s’ha sumat a la campanya de conscienciació de cara al 29 d’octubre, dia Nacional sense joc d’atzar, que aquest any porta per lema «Trenca el mite». 

L’objectiu de la campanya és conscienciar a la població dels riscs i efectes nocius que el joc d’atzar està produint en la població, tant presencialment com virtualment a través de les apostes en línia. Aquesta campanya comunitària desenvolupada a través de les xarxes socials s’enfoca en desmuntar les idees irracionals que la majoria de les persones amb ludopatia tenen sobre l’efecte de la sort per aconseguir uns diners presumptament ràpids i fàcils. 

La campanya consta de la difusió d’informació durant aquesta setmana per tal de ressaltar la importància d’aquest dia i prevenir la ludopatia, una malaltia que ha experimentat un major avanç en els darrers anys i està definida per OMS com un trastorn caracteritzat per la repetitiva acció de participar en jocs d’atzar. En la majoria dels casos, quan es detecta l’addicció, sol ser ja massa tard. 

Segons dades de l’últim informe sobre addiccions i comportaments, el 64,2% de la població entre 15 i 64 anys ha jugat amb diners en l’últim any, mentre que un 94,5% ha emprat internet amb fins lúdics. Pel que fa específicament al joc en línia, un 6,7% de les persones entre 15 i 64 anys reconeix haver jugat amb diners en l’últim any, amb predomini dels homes. 

En la població que juga en línia, el joc que predomina en els homes són les apostes esportives (58,8%), mentre que en el cas de les dones predominen els jocs de tipus loteries, incloses primitives o bonoloto (45,5%). La quantitat màxima jugada en un sol dia entre la majoria dels jugadors es troba entre els 6 i els 30 euros.