Joan Sanchis destaca la importància del transport públic per reduir les desigualtats, potenciar la mobilitat sostenible i vertebrar el territori

El ple de la Diputació de València aprovava passat dimarts una moció conjunta de La Vall Ens Uneix, PSPV-PSOE i Compromís que reclama la transferència de la titularitat de la línia de tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a la Generalitat Valenciana. La moció, que eixia endavant amb els vots favorables dels tres grups proposants i abstenció de la resta, demana instar tant al Ministeri com a la Generalitat que facen efectiva esta transferència i invertisquen en la línia d’acord amb els compromisos de digitalització, millora i seguretat per a oferir una millora integral del servei.

El portaveu de La Vall Ens Uneix, Joan Sanchis, qui presentava el passat 5 d’octubre la moció que posteriorment s’acordava fer conjunta, destacava la importància del transport públic “per a la vertebració del territori, la mobilitat sostenible i la reducció de les desigualtats entre les persones que tenen o no vehicle privat”, assenyalava. La moció, a més de reclamar la transferència de la línia, aprovava que la Diputació inste al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i a la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat per tal que, invertisquen en la línia d’acord amb les seues competències i convenis signats o plans d’actuació; i s’insta també al Ministeri per tal que es recuperen de manera immediata els serveis ferroviaris de línia anteriors a l’Estat d’Alarma de març de 2020, i s’incrementen les freqüències una vegada finalitzades les obres de millora que s’estan escometent en la línia.

Tal i com declarava Joan Sanchis, davant el micròfons d’Xtradio els darrers dies, “la millora integral que reclamem va ser signada per escrit en un protocol i publicada al DOGV en agost de 2009. Ha passat més d’una dècada des que eixira endavant aquell document que també contemplava la transferència de la línia de tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, i ja és hora que la millora integral que el tren necessita deixe de ser una reivindicació històrica i passe a ser una realitat”.