Es tracta d’un parc logístic d’1.300.000 metres quadrats amb directa accessibilitat al corredor mediterrani

La Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) va acollir ahir la presentació del parc empresarial i logístic de Vallada. Es tracta d’un parc logístic d’1.300.000 metres quadrats amb directa accessibilitat al corredor mediterrani, les obres d’urbanització del qual es trobaven paralitzades des de l’any 2009 i que s’ha ressituat novament en el punt de mira de l’interés empresarial i institucional a conseqüència del moment de particular dinamisme que viu el sector industrial i logístic de la Comunitat Valenciana. 

Com va assenyalar la presidenta de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana, Eva Blasco, per la seua posición geogràfica i la seua gran accessibilitat al corredor mediterrani, “El parc empresarial i logístic de Vallada està en disposició de convertir-se en l’espai econòmic central de les comarques centrals”. 

Sense entrar en els detalls tècnics, Eva Blasco, ha assegurat que “aquest parc té tot el suport de la CEV perquè busca garantir el futur industrial del territori i perquè amb ell es reduirà la manca de sòl industrial en la Comunitat Valenciana. Una manca que complica que en l’actualitat més empreses puguen situar-se en el nostre territori”. 

Així mateix, i a la vista de la puixança que viu el sector logístic, ha qualificat d’encert la inversió en aquest projecte i ha cridat a aprofitar la bona localització que ofereix per a activitats logístiques associades al trànsit marítim. 

Per la seua part l’alcaldessa de Vallada, Ma José Tortosa, s’ha mostrat satisfeta i ha assegurat que “amb jornades com la de hui entrem en una nova etapa de gestió del projecte de Valpark, una etapa enfocada a la materialització real de projectes d’inversió i a la dinamització del potencial industrial i logístic de tota la comarca de La Costera”. 

Valpark se situa en el centre geogràfic exacte de La Costera, sent a més l’únic parc logístic de grans dimensions que es trova equidistant entre les ciutats de València, Alacant i Albacete, entre els fluxos de les quals es desenvolupa la major part de l’economia productiva del sud de la província. 

Tal com van explicar Vicente García Nebot i Carlos González Triviño, “el rellançament de Valpark és l’única peça necessària per a completar el puzle d’una reindustrialització sostenible a llarg termini de la província de València, sumant les comarques interiors i centrals a tot el procés de prosperitat industrial que s’està gestant al voltant de la fàbrica de bateries elèctriques de Sagunt, en l’àrea metropolitana de València i al sud de la mateixa amb l’electrificació de Ford”. 

Un altre dels aspectes en els quals s’ha incidit durant la jornada és en “la necessitat de disposar de sòl industrial en parcel·les de gran dimensió al servei de les comarques de La Costera, La Vall d’Albaida i La Safor”. En aquests moments la inexistència de parcel·les per damunt dels 100.000 metres quadrats és un fre evident a l’economia industrial d’aquestes comarques. 

Per les seues dimensions i característiques, la plataforma de Vallada és l’única opció a curt termini per a la implantació de grans empreses tractores del sector industrial a les comarques centrals. 

La presidenta provincial de CEV, Eva Blasco, va valorar molt positivament la col·laboració entre tots els municipis de la Costera per a dinamitzar el potencial logístic de la comarca. Al seu judici, el fet d’existir un acord comarcal unànim dels municipis per a dinamitzar Valpark i tota la comarca “és un fet que transmet una gran tranquil·litat a la inversió empresarial i que pot facilitar enormement l’arribada de fons de la Unió Europea”.