La suspensió de la Fira d’Agost 2020 motiva el canvi de format de la campanya municipal contra les agressions masclistes

Aquest any la campanya “No és no”, organitzada per l’Ajuntament de Xàtiva, es veu obligada a adaptar-se a la situació ocasionada per la Covid 19. La suspensió de la Fira d’Agost, que anualment havia servit de marc a la campanya des del seu inici, motiva el canvi de format. En la seua edició de 2020, aquesta iniciativa enfocada a eradicar la discriminació per qüestió de gènere a tots els àmbits, se centrarà a les xarxes socials per tal d’intervenir i sensibilitzar també en aquests espais a través dels quals es pot generar violència de gènere, psicològica o sexual, així com activitats delictives com ara la intimidació o l’assetjament. La campanya començarà el 14 d’agost i estarà en marxa fins el 20 d’agost, coincidint a les dates tradicionals de la fira.

La campanya “No és no, per unes xarxes socials lliures d’agressions sexistes” té com a objectiu sensibilitzar a la població mitjançant les xarxes socials tractant temàtiques com són el cíberassetjament, la cíberviolència de gènere, el grooming, el sexting i la sextorsió, etc. Es realitzaran publicacions amb informació sobre aquesta problemàtica cada dia a les xarxes socials de Casa de les Dones i als propis perfils de la campanya No és no, tant a Instagram com a Facebook.

D’altra banda, des de l’organització es fa una crida a la participació de la ciutadania per tal què se sume a la campanya a xarxes, tal com ha vingut ocorrent durant les darreres edicions, quan el públic acostumava a fer-se fotografies al foto call instal·lat a l’Oficina Central d’Informació de Fira d’Agost i a compartir-les. Per tant, aquest any qui vulgaformar part de la campanya i sumar-se al No és no per unes xarxes socials lliures d’agressions sexistes, tan sols haurà de fer-se una fotografia mitjançant el filtre de càmera que es trobarà al Instagram i Facebook de Casa de les Dones o de Xàtiva No és no i pujar-la a les xarxes etiquetant a qualsevol d’aquests perfils.