L’equip de govern de Xàtiva ha respost amb contundència a les crítiques del Partit Popular

El Partit Popular de Xàtiva ha denunciat que cap empresa s’ha presentat a la licitació de les obres de reforma del col·legi Attilio Bruschetti, valorades en 826.000 euros dins del Pla Edificant, i acusa el govern municipal de “inacció i incompetència”.
Segons el PP, el projecte contemplava actuacions prioritàries com la instal·lació d’un ascensor, millores en banys, cuina, electricitat, caldera i ampliació d’espais. Tot i saber-se des de 2023 que calia dur a terme l’obra, afirmen que no es va aprovar el projecte fins al juny de 2025.
El PP adverteix que aquest nou entrebanc implicarà un altre retard indefinit en unes obres “fonamentals per al benestar d’alumnes i docents” i exigeix repetir el procés de licitació amb urgència, així com assumir responsabilitats polítiques per la paralització del projecte.
Aquesta ha sigut la valoració del portaveu popular, Marcos Sanchis. L’escoltem:
L’equip de govern de Xàtiva ha respost amb contundència a les crítiques del Partit Popular sobre la paralització de les obres del col·legi Attilio Bruschetti. Asseguren que l’autèntic “varapalo a l’educació pública” és responsabilitat del propi PP, que “la mateixa setmana que acusa l’Ajuntament, ha recortat la meitat de l’EPA, 130 hores de Formació Professional a l’IES La Costera i una classe d’anglés a l’EOI”.
“Com s’atreveix Marcos Sanchis a parlar de colp a l’educació pública mentre el seu partit, des del Consell, retalla serveis essencials per a Xàtiva?”, assenyalen des del consistori.
El govern local considera que el problema de l’obra del col·legi Attilio Bruschetti, igual que molts altres en l’àmbit educatiu, “és que el Partit Popular governa a València” i que “l’únic que fan és atacar l’educació pública, la sanitat i el valencià”.
A més, atribueixen la falta d’empreses en la licitació “a les dificultats de cobrament que tenen les constructores amb la Generalitat Valenciana”. I conclouen: “Que quede clar. No és culpa de l’Ajuntament. El que fa el PP és, una vegada més, manipular”.