Segons els Populars, el document posa en evidència diverses deficiències en la gestió del servei

El Partit Popular de Xàtiva ha denunciat que l’auditoria encarregada per l’Ajuntament sobre la gestió del subministrament d’aigua potable en la ciutat és una estratègia per a justificar una futura revisió de les tarifes que podria derivar en un augment encobert del rebut de l’aigua. Segons la formació, l’objectiu real d’aquest estudi no és solucionar els problemes en la gestió del servei, sinó augmentar la recaptació municipal.
L’informe analitza la facturació i l’estructura tarifària del servei d’aigua i planteja canvis en la distribució dels costos, amb l’argument d’equiparar les tarifes a altres municipis. El PP adverteix que aquesta mesura podria resultar en una pujada del preu de l’aigua i posa com a exemple el cas de Sagunt, on un model similar al proposat podria generar 1,3 milions d’euros més de recaptació per a l’Ajuntament de Xàtiva.
A més, el document posa en evidència diverses deficiències en la gestió del servei com ara errors en la facturació, amb més de 6.600 rebuts emesos amb un consum de 0 m³, la manca de control en la facturació als grans consumidors, amb tarifes aplicades sense un criteri clar, i un model de tarifes amb només dos trams que, segons critiquen, no incentiva l’estalvi ni una distribució més equitativa dels costos.
Segons el portaveu del Partit Popular de Xàtiva, Marcos Sanchis, aquest informe és l’excusa perfecta que necessitava Roger Cerdà per a justificar una pujada de l’aigua. Sanchis ha assenyalat que, en lloc de corregir errors en la facturació i garantir un servei eficient, el govern municipal es dedica a buscar fórmules per a recaptar més diners a costa dels ciutadans. L’escoltem: