Este tramo es de 16,8 km y discurre por la provincia de València. Se refuerza así la capacidad de esta línea convencional que canaliza el tráfico de Cercanías, media distancia y mercancías

El Consell de Ministres ha autoritzat el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar, a través d’Adif, un contracte per 27,4 milions d’euros, IVA no inclòs, que inclou els treballs per a dotar d’una segona via a un nou tram de la línia de ferrocarril convencional que actualment uneix València i Alacant, en concret el tram Moixent-L’Alcúdia de Crespins de 16,8 km. Aquesta actuació ferroviària és fonamental per al trànsit de mercaderies del Port de València i per a l’impuls de l’autopista ferroviària cap a Madrid que dona eixida als productes que arriben al port tant al sud d’Espanya com a Portugal.

L’actuació reforça la capacitat i operativa d’aquesta línia, que canalitza el trànsit de trens convencionals de Rodalia, mitjana distància i mercaderies, al mateix temps que la històrica via doble convencional entre València i Alacant es converteix a l’ample estàndard per a acollir les circulacions d’alta velocitat, mitjançant la renovació de la seua via i l’adaptació de l’electrificació i senyalització.

Així, mitjançant aquest contracte, es tendirà la segona via entre Moixent i L’Alcúdia de Crespins mitjançant el muntatge dels elements que la componen: balast, unes 30.000 travesses, uns 34 km de carril i desviaments. També s’electrificarà amb l’estesa de la línia aèria de contacte o catenària.

Els treballs comprenen així mateix la connexió d’aquesta nova segona via a les platges de vies de les estacions de L’Alcúdia de Crespins i Moixent, i millores en aquesta estació i la de Vallada.

Aquestes dues estacions comptaran amb una marquesina que cobrisca part de les seues andanes, permetent així el resguard dels viatgers; i reforçaran la seua accessibilitat i el trànsit de passatgers amb la millora de les escales i rampes del pas inferior que uneix les seues andanes. També es faran treballs en la via 1 per a evitar vibracions al pas dels trens.

A més, a Vallada s’habilitarà una via d’apartat, que reforçarà la gestió i capacitat dels trànsits per la línia.

Mitjançant aquesta actuació, a més d’avançar en el Pla de Rodalia de València, es reforça el nus de La Encina, un dels punts neuràlgics de la xarxa ferroviària tant la d’ample convencional com d’alta velocitat: punt clau del Corredor Mediterrani i de la seua connexió amb l’Atlàntic, del trànsit de mercaderies i la seua connexió amb els ports de Múrcia i Alacant, del servei de Rodalia de la Comunitat Valenciana i de la connexió futura d’alta velocitat entre les tres capitals valencianes.

Aquesta actuació se suma a la recent adjudicació, per 15 milions d’euros, dels treballs per a completar la conversió a ample estàndard que actualment s’està realitzant en la històrica línia convencional La Encina-Xàtiva-València, de 22 km i els treballs per a completar el Canal d’Accés a València. També s’impulsa el Pla de Rodalia de València després dels avanços en la renovació integral de la Bunyol-Utiel i la Xàtiva-Alcoi.