El consorci treballa per a que es disminuisca la generació de residus 

L’Ecoparc de Gandia, el més gran de la xarxa d’ecoparcs i ecomòbils del Consorci per a la Gestió de Residus V5 (COR), ha sigut l’escenari de la presentació de la campanya “GREENFRIDAY”, a càrrec de l’Alcaldessa de Gandia, Diana Morant, i el President del COR, Roger Cerdà.

Aquesta campanya, emmarcada al seu torn en la Setmana Europea per a la Prevenció de Residus, pretén sensibilitzar a la població que cal consumir des del local, fer costat als nostres comerços i empreses, però gestionar els residus amb responsabilitat. 

Encara que l’estímul del comerç local és fonamental en aquests moments, i tant el President del COR com l’Alcaldessa de Gandia han volgut fer una crida als veïns a “consumir, sobretot en el local, en aquests difícils moments, també han volgut fer una crida a la “responsabilitat”, a l’hora de gestionar els residus”, fonamentalment els d’aparells elèctrics i electrònics, que són els més contaminants dels residus domèstics.

Així, en la xarxa d’ecoparcs del COR, es dupliquen any rere any els residus d’aparells elèctrics i electrònics en les dues setmanes posteriors al Blacfriday, per la qual cosa “des del COR, animem que es passen del BlackFriday al GreenFriday i siguem responsables amb el nostre Planeta”, segons han comunicat les dues autoritats.