Es proposen diferents accions com demanar que les entitats bancàries oferisquen atenció personalitzada en finestreta

En la moció, presentada en l’últim ple de l’Alcúdia de Crespins, Compromís explica que en els últims temps la qualitat dels serveis bancaris presencials a la població s’han reduït de forma extraordinària. Un procés que s’ha vist agreujat per la digitalització, les fusions i també per la pandèmia, la implantació de la cita prèvia, les limitacions d’accés a les oficines i les restriccions d’horaris d’atenció.

Aquesta és una situació que afecta la població en general, però sobretot, als col·lectius de persones majors i amb diversitat funcional, que veuen els seus drets vulnerats per la manca d’atenció i d’ajuda. A més, en molts casos, per tal d’atendre les seues necessitats, els cobren comissions pel manteniment dels comptes corrents o per treure diners en efectiu.

Per tot açò, a la moció es proposen diferents accions com demanar que les entitats bancàries oferisquen atenció personalitzada en finestreta durant l’horari obertura al públic, que no cobren comissions per conceptes derivats del servei d’atenció a les persones que no tenen les habilitats per poder fer gestions en els caixers automàtics, que els productes financers que s’oferisquen siguen comprensibles, que els poders públics regulen una normativa bancària més justa per a les persones més vulnerables i traslladar aquest acord a les Direccions Generals dels bancs amb seu a L’Alcúdia de Crespins, a l’Associació Espanyola de la Banca, Generalitat, grups parlamentaris, Federació Valenciana de Municipis i Províncies, i al síndic de Greuges.