Una psicòloga valorarà les necessitats de cada cas a més d’orientar i respondre als possibles dubtes

La regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Xàtiva ha habilitat un servei per tal d’ajudar a les persones grans que es troben soles a casa, i que tenen dificultats per a dur a terme accions bàsiques com ara fer la compra o a anar a la farmàcia. Cal recordar que aquest sector de població és un dels més vulnerables davant l’emergència sanitària que està tenint lloc actualment degut a la propagació del Covid-19.

Per a tal fi, s’ha posat a disposició d’aquestes persones un telèfon, el 96 228 98 16, que estarà directament gestionat per una psicòloga del departament de l’Equip, la qual gestionarà la necessitat de la persona a més poder respondre a consultes i a la necessitat d’orientacions respecte a la situació. La persona encarregada valorarà la urgència de cada cas en funció de les necessitats de cadascun dels usuaris, i ho reportarà a l’equip per valorar la intervenció necessària. Es podrà telefonar a partir de demà dimecres en l’horari municipal (dimecres de 9 a 14 hores, divendres de 9:30 a 15 hores i dilluns en l’horari habitual de 8 a 15 hores).

«Volem protegir les persones més vulnerables de la nostra ciutat, i per això aquestes mesures. És important estar damunt de les persones de risc més vulnerables, que són les persones grans que viuen soles, pel que els professionals del servei d’Ajuda a Domicili van a garantir-los l’alimentació, la higiene bàsica i la farmàcia sense que hagen d’exposar-se a cap risc ni eixir de casa», ha explicat la regidora de Benestar Social, Xelo Angulo, qui ha afegit que «ningú va a estar desatés a aquesta ciutat, perquè l’Ajuntament i el servei de Benestar Social està vetlant per tots els veïns i veïnes».

Reforç de serveis

A més a més, la regidoria de Benestar Social s’ha reforçat mitjançant torns rotatoris per tal de fer front a aquestes jornades de confinament esdevingut per l’Estat d’Alarma, garantint el servei amb dos equips de treball multidisciplinar que atendran el telèfon del departament per tal de resoldre tots els dubtes i necessitats. L’Ajuntament de Xàtiva recomana que totes les consultes es facen via telefònica i les urgències es valoraran immediatament per tal de determinar la intervenció presencial.

S’ha posat especial èmfasi en la vulnerabilitat de la gent sense recursos que es troba sola, a més d’haver-se garantit l’alimentació dels xiquets i xiquetes de les famílies vulnerables de la ciutat, serveis que seguiran vigents al llarg de les properes setmanes.