La venda s’inicia dimarts i es podran adquirir bons a diferents preus fins a un màxim de 100 euros per persona 

L’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà va presentar ahir en roda de premsa la segona fase dels bons de consum local, que triplica la seua inversió respecte a la primera fase fins als 1.200.000 euros, dels quals 600.000 euros seran aportats íntegrament per l’Ajuntament de Xàtiva, sent l’altra meitat aportada pels veïns i veïnes de la ciutat a través de l’adquisició dels bons.

Aquests bons es podran adquirir a partir del dimarts 15 de desembre a les 8:00 hores, a través de la web de Caixa Ontinyent, i es podran consumir fins el 15 de juny de 2021. La principal novetat és que s’amplia la varietat de preus que es poden adquirir, podent-se comprar bons de 5, 10, 20 i 30 euros, que es podran canviar als diferents comerços associats per valor de 10, 20, 40 i 60 euros. En total cada ciutadà podrà adquirir, aportant el seu DNI, un màxim de 100 euros (valor final) repartits entre els diferents tipus de bons, i el consum no tindrà restricció a l’hora de canviar-se’n més d’un en un mateix comerç.

És important destacar també que vora un centenar de nous comerços s’han adherit a aquesta segona fase de la campanya, el que augmenta la xifra d’establiments participants fins als 379, els quals tindran una adhesiu identificatiu per a que els compradors i compradores sàpiguen que forma part de la campanya de reactivació econòmica de la ciutat.

«Impulsem l’economia local a través del nostre sector més important com és el del comerç i el serveis, amb la voluntat de que eixa reactivació econòmica siga activa i real a través de campanyes com aquesta» va explicar l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà.

Tota la informació, a més del nom i la ubicació dels comerços participants, es poden consultar a la web www.reactivemxativa.com.

Balanç de la primera fase

D’altra banda, l’alcalde de Xàtiva va aprofitar la roda de premsa per fer un balanç de la primera edició dels bons al consum, que va finalitzar a finals del passat mes d’octubre.

L’Ajuntament va realitzar en aquesta fase una inversió de 200.000 euros, el que va suposar un impacte total de 400.000 euros per als comerços de la ciutat, esgotant-se els 10.000 bons que es van posar a la venda i que van ser adquirits per 5.622 xativins i xativines.

«El balanç és d’èxit total, i davant d’aquesta bona acollida hem decidit triplicar el pressupost d’aquesta campanya en aquesta segona fase per seguir reactivant el comerç local», va incidir Roger Cerdà.