«La veu a la mà», que representa la bellesa i l’harmonia de la natura, està composta per 79 obres creades des des més de quatre dècades

Hui dimarts, a les 19:30 hores, s’inaugura al Museu de Belles Arts – Casa de l’Ensenyança de Xàtiva l’exposició «La veu a la mà», de l’artista mallorquina Maria del Mar Bonet, nascuda a Palma l’any 1947. Es tracta d’un recorregut visual per més de quaranta anys de trajectòria creativa amb aquarel·les i pastels que evoquen els paisatges i les llums del Mediterrani.
La mostra, composta per 79 obres creades des del 1977 fins a l’actualitat, convida a submergir-se en escenes que transmeten la bellesa i l’harmonia de la natura, captant la llum instantània del mar i els paisatges del sud d’Europa i del nord d’Àfrica. Les peces reflecteixen ciutats, racons i moments viscuts per l’artista a llocs com Sicília, Malta, Tunísia, Itàlia, Grècia o Marroc, així com visions íntimes de Palma, Barcelona, València o Madrid.
Per a Maria del Mar Bonet, la pintura és «poesia feta imatge: petites estampes que narren vivències, emocions i records». Entre els temes destacats hi trobem la natura, especialment els arbres mediterranis com oliveres, ametllers i palmeres, així com bodegons i escenes marines.
L’exposició ha estat produïda amb la col·laboració de la Càtedra Antoni Miró d’Art Contemporani de la Universitat d’Alacant, l’Ajuntament d’Alcoi i l’Ajuntament de Xàtiva, amb la coordinació del Museu de Belles Arts – Casa de l’Ensenyança.
Amb «La veu a la mà», el públic tindrà l’oportunitat de descobrir la vessant plàstica d’una artista reconeguda per la seua trajectòria musical, però que al llarg dels anys ha mantingut viva una passió paral·lela per la pintura. La mostra es podrà visitar fins al 8 de desembre.
L’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà ha expressat que «María del Mar Bonet és una veu que forma part de la nostra memòria col·lectiva. Ha posat música a emocions compartides i ha convertit la Mediterrània en una llengua comuna».
Per la seua part, el regidor de Cultura Alfred Boluda ha parlat de l’oportunitat que té la ciutadania de conéixer aquest obra. L’Escoltem: