El nou sistema SISCOL permet una gestió més eficient i confidencial de les crides als pacients en consultes, proves i serveis com rehabilitació o radiologia

Les consultes de l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva i el centre d’especialitats l’Espanyoleto implanten a partir de demà el sistema de crida de pacients SISCOL. Amb això s’automatitza la crida de pacients en consultes i proves diagnòstiques alhora que es millora la confidencialitat sobre la identitat de l’usuari que acudix a un especialista o prova diagnòstica.

A partir de demà, totes les consultes d’especialitats així com els laboratoris d’anàlisis clíniques, les proves diagnòstiques, radiologia i també servicis com  rehabilitació comptaran amb un sistema automatitzat per a la gestió dels pacients en espera de ser atesos.

Este sistema ja funciona amb èxit a l’Hospital de Dia, Hospital d’Ontinyent, així com en tots els centres d’Atenció Primària del departament i s’implementa ara a l’hospital i centre d’especialitats de Xàtiva. 

El sistema, que substituïx les crides en les consultes per part del personal assistencial, inclou els anomenats ‘quioscos’ -lectors de targetes SIP i expenedors de tiquets-, i les pantalles, que oferixen informació del lloc i moment en què el pacient ha d’accedir a la consulta.

Quan el pacient arriba a la sala d’espera, ha d’inserir la seua targeta SIP en el quiosc que, una vegada identifica al pacient, detecta si té cita. En cas que així siga, expén un tiquet en el qual consta un codi pel qual serà anomenat l’usuari, la consulta a la qual ha de dirigir-se, l’hora a la qual té la cita i la ubicació de la zona d’espera. Simultàniament, el personal del centre rep en el seu ordinador la confirmació que el pacient ja ha arribat i pot procedir a la seua crida a través de les pantalles.

Amb este nou sistema el pacient manté la confidencialitat de la seua identitat en ser anomenat mentres que avisa als professionals sanitaris de la seua presència sense pèrdues de temps i en silenci.