El sistema nou millora l’atenció ciutadana i reduïx el temps d’espera

La Conselleria de Justícia i Administració Pública, en col·laboració amb la Conselleria d’Hisenda, ha implantat un nou sistema de cita prèvia i gestió de cues en els registres civils dels partits judicials de València.
Aquest nou sistema pretén millorar l’atenció ciutadana, reduint el temps d’espera, i ha començat a funcionar en els Registres civils de València, Mislata, Torrent, Massamagrell, Quart de Poblet, Picassent, Montcada, Carlet, Sagunt, Alzira, Sueca, Requena, Paterna, Ontinyent i Xàtiva.
Aquest sistema permet sol·licitar cita de manera telemàtica i així ordenar la pressió assistencial mitjançant la planificació de les agendes d’atenció al públic, i també facilita l’ordenació de les cues en les sales d’espera per a la tramitació dels seus assumptes.
Consisteix en la instal•lació de quioscos expenedors de torn i pantalles informatives, així com del cablejat i les llicències de programari corresponent, en les sales d’espera de tots els Registres Civils de la Comunitat Valenciana. El projecte compta amb una inversió de 485.189 euros per a tota la Comunitat Valenciana, i és finançat per la Unió Europea mitjançant fons NextGeneration a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Els registres civils de la Comunitat Valenciana ofereixen múltiples serveis a la ciutadania relacionats amb naixements, matrimonis, defuncions o nacionalitat, entre altres. Alguns d’aquests tràmits requereixen una sol•licitud de cita prèvia.
Fins ara, per a sol·licitar cita en els registres civils, s’accedia a un tràmit telemàtic bàsic que permetia seleccionar un dia de partida, a partir del qual el sistema oferia a l’usuari o usuària tres alternatives. Si aquestes no eren del seu grat, s’havia d’iniciar de nou el tràmit des del principi. Amb el nou sistema de citació, que compta amb una navegació molt més intuïtiva, la ciutadania pot consultar directament el calendari i comprovar quines dates i horaris estan disponibles per a reservar una cita en el moment que millor li vinga.
Quant a l’ordenació de l’atenció i la gestió de cues, fins al moment la ciutadania era atesa en els taulells i dirigida a la finestreta corresponent, on cada persona havia de gestionar la millor manera de guardar el seu torn, respecte a la resta de persones a l’espera. Amb el nou sistema, tots els registres civils compten amb un quiosc al qual els ciutadans han de dirigir-se a la seua arribada i que gestiona les cues segons siga el cas.
En el cas que el tràmit no requerisca cita prèvia, el quiosc donarà un ordre d’assignació a cada persona i la pantalla informativa avisarà d’en quina finestreta se li atendrà, per ordre d’arribada. Si el tràmit requerira cita prèvia, el quiosc reconeix a la persona i registrarà la seua arribada i el sistema anirà cridant a la ciutadania per ordre de cita.