Els treballs es poden presentar fins al 7 de novembre, i com a novetat es troba un concurs de curtmetratges fallers

La Junta Local Fallera de Xàtiva ha llançat la convocatòria per als concursos culturals 2024-2025. Les obres es podran presentar fins al proper 7 de novembre.
El principal concurs és el del cartell de les falles 2025, ja que el treball guanyador serà la imatge gràfica de les falles del proper any a Xàtiva, a més d’emportar-se un premi econòmic de 500 euros. L’artista podrà presentar un màxim de 2 obres i els treballs seran entregats a la seu de la Junta Local Fallera de Xàtiva, ubicada al Museu Faller al carrer Montcada 32, a més d’enviar-se en arxiu d’imatge per correu electrònic.
La principal novetat d’aquesta convocatòria és la del nou concurs de curtmetratges fallers, en el qual podrà participar qualsevol comissió fallera de la ciutat de Xàtiva, o bé qualsevol faller de la ciutat a títol personal sempre i quan acredite la pertinença a una comissió de tots els participants del curt. El tema farà referència al món de les falles, haurà de ser en llengua valenciana i tindre una durada d’entre 3 i 8 minuts. S’establirà un únic premi de 150 euros per al curtmetratge guanyador.
A més a més, també torna el Saló Fotogràfic «el món de les falles» en el qual hi haurà tres premis de 100, 75 i 50 euros, a més d’un premi faller de 50 euros i un premi popular. Podrà participar qualsevol fotògraf aficionat de Xàtiva o de qualsevol altre municipi, presentant un màxim de tres obres. La tècnica serà lliure i els treballs s’hauran d’enviar per correu electrònic, seleccionant el jurat un total de quinze obres per a ser exposades.
El concurs de poesia satírica celebrarà la seua tercera edició, i busca composicions satíriques en valencià relacionades amb el món de les falles. La temàtica dels poemes serà lliure, haurà de tindre una visió crítica, irònica i humorística sent, al mateix temps, respectuosa. Hi haurà un premi de 150 euros i els treballs hauran de tindre un mínim de 16 i un màxim de 60 versos. Els treballs s’hauran de presentar per correu electrònic.
També es comptarà, un any més, amb concursos destinats als més menuts de Xàtiva, com són el concurs de narrativa curta i el concurs de postals nadalenques. Pel que fa al concurs de narrativa, podran participar els menors de 14 anys i l’obra haurà de fer referència al món de les falles. L’extensió de les obres no excedirà els 4 fulls en A4, i s’aconsella l’enviament amb lletra Arial 12, escrits a una cara i a doble espai, incloent un títol.
Respecte al concurs de postals nadalenques, cal diferenciar dues categories: de 3 a 7 anys i de 8 a 12 anys. El tema i la tècnica són lliures, però han de fer referència al Nadal xativí ja que servirà per felicitar les festes nadalenques per part de la Junta Local Fallera. La postal haurà de ser en format A5 i estar pintada en suport flexible, com paper, cartolina o tela, i no estaran permesos els colors plata ni or.
Els premis en aquests concursos consistiran en un diploma i en un lot de productes artístics tant per al guanyador del concurs de narrativa com per al guanyador de cada categoria de les postals nadalenques.
Les bases i la informació específica de cadascun dels concursos es pot consultar a l’apartat «Jornades culturals» de la web de la Junta Local Fallera de Xàtiva www.fallesxativa.es. L’entrega de premis tindrà lloc en la Gala de la Cultura, que tindrà lloc durant el mes de novembre a Xàtiva.