L’hospital promou la creació pictòrica entre joves i humanitza els espais hospitalaris

El departament d’Arts Plàstiques, Imatge i Disseny de l’IES Josep de Ribera de Xàtiva ha realitzat una intervenció artística a les sales d’espera de radiologia de l’Hospital Lluís Alcanyís. L’alumnat ha creat un total de 18 obres pictòriques exclusives, amb l’objectiu d’humanitzar els espais assistencials del centre sanitari.
Aquesta iniciativa forma part d’un projecte promogut per l’hospital per redecorar les zones d’espera amb colors més clars i proporcionar així una major sensació d’amplitud i benestar. Les noves pintures, creades en format llenç de 50×50, utilitzen tècniques d’oli i acrílic amb temàtiques centrades en elements naturals. L’alumnat ha treballat en equips per generar combinacions cromàtiques i conceptuals que aporten vida i color als espais hospitalaris, contribuint a fer més humana l’experiència dels pacients i acompanyants.
El grup implicat en el projecte està format per 36 estudiants que van dedicar alguns mesos del curs passat a l’elaboració d’aquestes obres. Les pintures quedaran exposades permanentment a les sales d’espera de radiologia. Aquesta no és la primera col·laboració entre el centre educatiu i l’hospital, que ja van treballar junts en projectes de decoració de la sala d’espera de Pediatria l’any 2020, així com en la decoració artística de l’Hospital de Dia Oncohematològic.
La direcció de l’Hospital Lluís Alcanyís ha expressat el seu agraïment per aquesta iniciativa solidària, que contribueix a fer més agradable la seva estada als pacients. Per part de l’IES Josep de Ribera, el professor de dibuix Ernest García ha destacat el valor de l’experiència per a l’alumnat, que ha tingut l’oportunitat de treballar en equip en un projecte artístic real i amb impacte social.