Aquests diners serviran per amortitzar el préstec municipal i per complementar partides com ara cultura, esports o cicle hidràulic

La Comissió Informativa de l’àrea Econòmic-Financera va aprovar, amb els vots favorables del PSPV-PSOE, Xàtiva Unida i VOX, i l’abstenció del Partit Popular, portar a plenari una nova modificació del pressupost per suplements de crèdits finançats amb majors ingressos recaptats.
D’aquesta manera l’Ajuntament de Xàtiva incorporarà vora 1,2 milions d’euros, la majoria procedent de liquidacions positives de la participació dels tributs de l’Estat. Açò procedeix d’una evolució favorable dels ingressos per una major recaptació dels impostos estatals, tant IVA com Impost de Societats i IRPF, el que permet incorporar al pressupost d’enguany 1.174.803 euros, entre els quals es troben 59.000 euros procedents de la Diputació de València com a municipi turístic.
La majoria d’aquests diners, donada l’alçada de l’any, aniran a parar a l’amortització del préstec més antic que té l’Ajuntament de Xàtiva, que data de 2018, per un total de 812.500 euros. El regidor d’Hisenda, Natxo Reig, ha explicat els detalls d’aquesta operacio. L’Escoltem:
A més de l’amortització de préstec, aquesta modificació de pressupost servirà també per finançar altres partides com ara programació cultural, manteniment i reparació en matèria esportiva, seguretat i ordre públic, mobilitat urbana, neteja d’edificis públics, vies públiques, enllumenat o cicle hidràulic.