L’alcalde demana a les oficines bancàries de la ciutat una millora de l’atenció presencial als majors

L’Ajuntament de Xàtiva ha adoptat una mesura per a millorar l’atenció presencial a les persones majors de 65 anys, establint que aquestes persones no hagen de demanar hora per a ser ateses a la Casa de la Ciutat. La mesura consisteix en l’habilitació d’un horari per a tràmits personals de persones majors de 65 anys, tant a l’oficina d’atenció ciutadana com al registre d’entrada, de dilluns a dijous, de 10:30 a 13:30 hores. Amb aquesta mesura, l’Ajuntament pretén facilitar al màxim la relació de les persones majors amb l’administració més propera, contribuint a la reducció de tràmits burocràtics, així com de la bretxa digital.

La mesura respon al compromís adquirit al plenari municipal celebrat el passat 26 de febrer, on es va aprovar per unanimitat una moció impulsada des de la Coordinadora Valenciana en Defensa de les Pensions Públiques per a exigir una major i millor atenció bancària i ciutadana a les persones majors.

Segons ha explicat la regidora de Benestar Social Xelo Angulo, “agafàrem el testimoni que ens plantejaren des de la Plataforma de Pensionistes perquè sabem que quasi el 20% de la població té més de 65 anys i hi ha una part important de gent encara analògica. La digitalització profunda i ràpida que s’ha anat produint a l’administració en els darrers anys ha anat generant un procés d’exclusió entre les persones grans a l’hora d’accedir a determinats serveis”. La regidora va afegir que “hem de dissenyar un entorn més accessible a l’Ajuntament, especialment per a la gent major, si volem aconseguir eixa societat xativina basada en la igualtat de drets”.

Aquestes són les declaracions de la regidora de Benestar social, Xelo Angulo:

Aquesta no és l’única acció municipal derivada dels compromisos adquirits en aquell plenari. De fet, a principis del mes de maig, l’alcalde Roger Cerdà va cursar una comunicació adreçada als directors i directores de les sucursals bancàries de Xàtiva. En aquesta, l’alcalde demanava als bancs la millora de l’atenció presencial per a les persones majors i altres col·lectius afectats per la bretxa digital.

Entre les mesures que Cerdà reivindicava en el seu escrit figuraven la petició d’una ampliació de l’horari per a l’atenció al públic a les oficines bancàries, l’estudi de mesures com la d’oferir als col·lectius més vulnerables formació específica en matèria d’educació financera i d’ús de la banca digital o proporcionar informació clara i suficient sobre els comptes de pagament bàsics.